Horecasluiting en thuiswerken drukken resultaat Sligro
bron: FoodPro Network Belgium
VEGHEL - De Sligro Food Group heeft het derde kwartaal afgesloten met een omzet van 537 miljoen euro. Dat is 9,5% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Tot en met september daalde de omzet met 14,4% naar 1,49 miljard euro, zo maakt Sligro vandaag bekend.
Sligro Food Group zegt veel last te hebben van de coronamaatregelen van de overheid, zowel in Nederland als in België. De horecagroothandel van het bedrijf heeft hier last van.
De goede zomer was een lichtpuntje voor Sligro, maar door de nieuwe gedeeltelijke lockdown en horecasluiting verwacht Sligro in het vierde kwartaal "een nieuwe stap terug" in de omzet.
"De invloed die wij zelf kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van onze afzetmarkten als gevolg van COVID-19 is nihil", zo schrijft Sligro in een persbericht.
Sligro wil de komende periode daarom met name op de kosten sturen en beperkt maar gericht investeringen doen. Zo moeten de Nederlandse en Belgische activiteiten van het bedrijf gestroomlijnd en waar mogelijk gedeeld worden.
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan