Heineken neemt biermerk in Peru over
10 sep 2020 09:54
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
AMSTERDAM - Bierbrouwer Heineken betreedt de markt in Peru met de overname van het lokale biermerk Tres Cruces, zo maakt Heineken zelf bekend. Ter ondersteuning van zijn activiteiten gaat Heineken samenwerken met de lokale frisdrankproducent AJE Group, die voor de verkoop en distributie moet gaan zorgen.
Volgens Heineken is Peru goed voor een bierconsumptie van 14 miljoen hectoliter per jaar. De hoofdstad Lima heeft daarbij een aandeel van 40% in de lokale bierconsumptie.
Heineken ziet daarbij met name kansen in het hogere segment, aangezien duurdere biersoorten een aandeel van 4% in de Peruaanse consumptie hebben.
In mei 2019 nam Heineken al een meerderheidsbelang in brouwerij Biela y Bebidas de Ecuador. Noord- en Zuid-Amerika is het belangrijkste afzetgebied van de bierbrouwer.
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan