Thuiswerkers helpen moederbedrijf Douwe Egberts
bron: FoodPro Network Belgium
AMSTERDAM - JDE Peet's, het moederbedrijf van Douwe Egberts, is de coronacrisis tot nu toe redelijk goed doorgekomen. De omzet daalde weliswaar omdat er minder koffie werd verkocht in de horeca, maar wat het bedrijf in de horeca misliep werd grotendeels goedgemaakt met verkoop van koffie aan thuiswerkers.
JDE Peet’s, bekend van merken zoals Douwe Egberts, Jacobs en Pickwick, heeft in de eerste helft van 2020 een omzet gerealiseerd van 3,2 miljard euro. Dat is 2,9% minder dan in de eerste helft van 2019. In Europa, de grootste markt voor het bedrijf, nam de omzet met 3,7% toe.
De onderliggende winst van JDE Peet’s bedroeg 393 miljoen euro. Dat betekent een stijging van 12% in vergelijking tot de eerste 6 maanden van vorig jaar.
Het moederbedrijf van Douwe Egberts constateert dat de maatregelen van overheden wereldwijd om de coronavirusuitbraak onder controle te krijgen hebben gezorgd voor een verschuiving in koffieconsumptie. Zo werd er 63% meer koffie verkocht via internet, te danken aan mensen die thuiswerken.
Bron: JDE Peet's
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan