Carrefour verhoogt klimaatdoelstellingen
bron: FoodPro Network Belgium
PARIJS - In 2030 wil Carrefour de CO2-uitstoot van zijn verkochte producten met 30% verlagen. De focus van de retailgigant ligt daarbij op plantaardige alternatieven, lokale producten en duurzame verpakkingen.
Carrefour heeft sneller dan gepland zijn eerder gestelde klimaatdoelstellingen gehaald. Carrefour had de doelstelling om de CO2-uitstoot van zijn winkels en logistieke keten tegen 2025 met 40% te verminderen en tegen 2050 met 70%, ten opzichte van 2010. In 2019 liet Carrefour al een vermindering zien van 39%.
Het is dus tijd voor nieuwe doelstellingen. In 2030 moet de CO2-uitstoot van de winkels met 30% naar beneden zijn gebracht en met 55% tegen 2040, in vergelijking met 2019.
Voor elke winkel heeft Carrefour daarom een energie-efficiëntieplan opgesteld, waarbij koelmiddelen worden vervangen en zonnepanelen geïnstalleerd. Ook het transport moet duurzamer door biomethaan in te zetten als alternatief voor diesel.
Daarnaast wil Carrefour de koolstofuitstoot van de producten die in zijn winkels verkocht worden tegen 2030 verminderen met 30%.
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan