Walmart ziet online verkopen met 74% stijgen
bron: FoodPro Network Belgium
BENTONVILLE - Walmart heeft zijn online verkopen sinds de coronacrisis met 74% zien stijgen, wat een vergelijkbare omzetgroei van 10% opleverde.
De totale omzet bij Walmart steeg met 8,6% tot 134,6 miljard dollar (circa 123 miljard euro). "Onze omnichannelstrategie, die klanten in staat stelt om op een flexibele manier te winkelen, is bedoeld om de behoeften van klanten tijdens deze crisis en in de toekomst te vervullen", aldus CEO Doug McMillon in een reactie op de cijfers.
900 miljoen euro aan coronakosten
De coronagroei kost de retailgigant ook veel geld. Zo moest hef bedrijf liefst 200.000 extra medewerkers aannemen en circa 700 miljoen euro aan compensatiebonussen uitbetalen aan het winkelpersoneel. De totale coronakosten zouden liggen tussen de 800 miljoen en 900 miljoen euro.
Voor de rest van het jaar trekt Walmart zijn verwachtingen in. Het tweede kwartaal lijkt desondanks sterk te zijn begonnen.
Bron: Walmart
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan