Topman Mondelez: “Snacken brengt troost in coronatijden”
bron: FoodPro Network Belgium
DEERFIELD - De alsmaar toenemende verkoop van koekjes en chocolade is niet alleen te danken aan het hamstereffect, aldus snackfabrikant Mondelez International. Tijdens de coronacrisis zoeken consumenten afleiding in troostvoedsel.
De producent van onder andere Milka, Oreo en LU noteerde in het eerste kwartaal een organische omzetgroei van 6,4%. Die groei is volgens de Belgische topman Dirk Van De Put niet volledig toe te schrijven aan het hamstergedrag vanwege de coronacrisis, want de groei blijft aanhouden: "Je zou eerst denken dat consumenten hun voorraadkasten aan het vullen zijn, maar dit is nu al meer dan 6 weken aan de gang. Dus tenzij die consumenten thuis een magazijn voor Oreo's aan het bouwen zijn, denk ik toch dat ze de producten opeten," aldus Van De Put bij CNBC
Van De Put ziet drie belangrijke redenen waarom consumenten nu meer snacken. Ten eerste is de buitenhuisconsumptie nu naar thuis verschoven. Ten tweede ziet Van De Put dat consumenten wat meer met producten experimenteren, door verschillende merken te kopen. Een derde reden is van meer emotionele aard: "Het delen van een snack met je gezin en je kinderen, nu iedereen thuis opgesloten zit, geeft een gevoel van normaliteit en van samenhorigheid, waardoor iedereen wat kalmeert."
Bron: CNBC
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan