Nestlé verkoopt meer maaltijden sinds start coronacrisis
24 apr 2020 10:59
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
VEVEY - Voedingsgigant Nestlé heeft in het eerste kwartaal goede zaken gedaan door het hamstergedrag van consumenten in met name Europa en de Verenigde Staten. Nestlé verkocht meer kant-en-klaarmaaltijden, koffie en honden- en kattenvoer. De verkopen in China vielen tegen door lockdowns en reisbeperkingen.
Ook werden er volgens Nestlé meer aankopen online gedaan. Zo verkocht koffiemerk Nespresso veel meer producten online. Voor het eerst haalde Nestlé meer dan 10% van zijn omzet uit de online verkopen.
Nestlé zag zijn omzet over het eerste kwartaal uitkomen op circa 19,8 miljard euro. Op vergelijkbare basis steeg de omzet van Nestlé met 4,3% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan