HelloFresh boekt voor het eerst winst
bron: FoodPro Network Belgium
BERLIJN - Maaltijdboxenleverancier HelloFresh heeft het afgelopen jaar voor het eerst winst gemaakt. Over 2019 boekte HelloFresh een operationele winst van €46,5 miljoen. Een jaar eerder (2018) noteerde HelloFresh nog een verlies van circa 54,5 miljoen euro. Hierover bericht HelloFresh in een persbericht.
In het tweede kwartaal van 2019 werd voor het eerst het punt bereikt waarop winst werd gemaakt. '2019 is tot nog toe ons meest succesvolle jaar geweest. Voor het eerst heeft de HelloFresh Group over een volledig jaar winstgevende resultaten met aangepaste ebita behaald", aldus topman en mede-oprichter Dominik Richter van HelloFresh in het persbericht.
HelloFresh nadert de kaap van een omzet van 2 miljard euro. Over 2019 kwam de maaltijdboxenleverancier uit op een omzet van circa 1,8 miljard euro, een toename van liefst 37,4%.
Voor 2020 rekent HelloFresh op een omzetgroei van 22 tot 27% en een marge tussen de 4 en 5,5%.
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan