Jumbo vernieuwt topstructuur binnen bedrijf voor verdere groei
bron: FoodPro Network Belgium
VEGHEL - Jumbo Supermarkten vernieuwt haar topstructuur. Dat maakt het bedrijf zelf bekend. De wijziging moet ervoor zorgen dat Jumbo op een gezonde manier verder kan groeien en een ondernemende en klantgerichte onderneming blijft. Hierdoor verwacht Jumbo snel te kunnen blijven inspelen op veranderende wensen en behoeften van de consument, aldus Jumbo in een persbericht.
De aanpassing zorgt voor een duidelijkere splitsing tussen strategie en beleid enerzijds en operationele operatie anderzijds. Om dit te bewerkstelligen is voor de dagelijkse aansturing binnen de Raad van Bestuur de nieuwe functie van Chief Operating Officer (COO) gecreëerd. Cees van Vliet treedt per vandaag aan in die functie. Hij was tot 1 juli 2019 directeur Winkels en Distributie bij branchegenoot Albert Heijn. Met zijn jarenlange operationele ervaring in de retailsector is hij de juiste persoon om de strategische koers van Jumbo door te vertalen naar de dagelijkse praktijk, aldus Jumbo.
Met het aantreden van Cees van Vliet als COO bestaat de Raad van Bestuur van de Jumbo Groep uit vier personen.
- Frits van Eerd blijft als Chief Executive Officer (CEO) eindverantwoordelijk voor Jumbo en is in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de strategische richting en ontwikkeling.
- Colette Cloosterman-van Eerd is als Chief Customer Officer (CCO) verantwoordelijk voor de merk- en formule strategie van zowel Jumbo als La Place en richt zich vooral op het realiseren van de leukste boodschap voor de klant.
- Ton van Veen blijft als Chief Financial Officer (CFO) verantwoordelijk voor Finance, Technology & Data, Franchise & Real Estate, Human Resources, Corporate Affairs en Fusies & Overnames.
- Cees van Vliet zal zich in zijn rol als COO richten op het uitvoeren en optimaliseren van de winkeloperaties in Nederland en België, Buying & Merchandising en Supply Chain.
Wendbaar en slagvaardig
Jumbo groeit hard, in velerlei opzichten. Frits van Eerd: “Het gaat goed met Jumbo. We hebben vorige week weer klinkende groeicijfers bekend mogen maken. Wij willen deze groei graag continueren en daarvoor is een voortdurende aanpassing van de organisatie essentieel”. Jumbo werkt consequent aan verhoging van de efficiëntie en het in toom houden van de uitgaven, zodat het de laagsteprijsgarantie aan de klant kan blijven waarmaken. Om de snelle groei in goede banen te leiden, is Jumbo gestart met het project ‘Licence to grow’. Een verdere optimalisering van de organisatie, de invoering van een nieuwe topstructuur en nieuwe manieren van samenwerken moeten ervoor zorgen dat het bedrijf wendbaar en slagvaardig blijft.
Bekijk meer informatie op de website van Jumbo.
Bron: persbericht Jumbo
Foto: Jumbo
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan