Carrefour ziet lichtpunten ondanks moeilijk derde kwartaal

PARIJS - Carrefour heeft het lastig op zijn Franse thuismarkt en in België. Toch ziet de Franse supermarktgigant positieve punten: online groeit sterk, Spanje en Latijns-Amerika draaien goed en het transformatieplan 2022 ligt op schema.

Carrefour zag zijn omzet in het derde kwartaal met 2,3% groeien naar 20,2 miljard euro. In het tweede kwartaal noteerde Carrefour nog een groei van 3,9%. De groei neemt dus af. Volgens het bedrijf komt dit met name door tegenvallende resultaten op de Franse thuismarkt. De hypermarkten van Carrefour in Frankrijk zagen hun verkopen met 3,2% dalen.

België

In België ging de omzet met 2,9% achteruit naar circa 1,015 miljard euro. In de eerste 9 maanden van het jaar daalde de omzet met 1,6% tot circa 3,03 miljard euro. 

Online groeit stevig door

Carrefour groeit momenteel het hardst in Latijns-Amerika (12,8%) en Polen (6,2%). Daarnaast stegen de online verkopen met 30%. Carrefour wil tegen 2022 4,2 miljard euro aan online verkopen in food draaien.





Laatste nieuws