Unilever zet in op fors meer merken
02 jul 2019 06:05
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
ROTTERDAM - Voedingsgigant Unilever gaat het aantal merken in zijn portefeuille fors verhogen. Naast overnames gaat het bedrijf ook zelf meer merken ontwikkelen. Aldus topman Alan Jope in het FD. Zijn uitspraken zijn opmerkelijk omdat Unilever onder zijn voorgangers juist flink in zijn merkenportefeuille snoeide om kosten te besparen.
Voormalig Unilever bestuurder Antony Burgmans zette 20 jaar geleden een sanering van het aantal merken in. Doel was destijds om van 1.600 naar 400 merken te gaan.
Volgens Jope zijn er juist meer merken nodig. "De wereld fragmenteert. Dat geldt voor consumentengroepen, maar ook voor de verkoopkanalen. Bovendien zijn er meer kleine merken waarmee wij moeten concurreren."
Unilever deed sinds 2015 al 32 overnames.
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan