Sligro kent problemen met groei in België
bron: FoodPro Network Belgium
ANTWERPEN - De groei van Sligro in België loopt niet zoals verwacht. De concurrentie in België, met name Horeca Totaal Brugge, verzet zich stevig tegen de komst van de Nederlandse groothandel.
Sligro had eerder gerekend op een 50/50 verdeling van bezorgklanten en klanten die in de groothandel zelf afhalen. Die verhouding is echter 80/20.
Ook in Nederland loopt Sligro tegen de grenzen van zijn groei aan. Het marktaandeel gaat richting de 30% en het zal lastig worden om nog groter te worden, denkt ook topman Koen Slippens.
Concurrenten in België grijpen alles aan om de opening van groothandels te voorkomen of vertragen. Hierbij hebben ze diverse mogelijkheden, omdat het type groothandel dat Sligro wil realiseren, een combinatie van bezorging en zelfbediening, vaak niet in de bestemmingsplannen vermeld wordt.
Rudi Petit-Jean, directeur Sligro België, verwacht over 2 maanden toch op het gewenste omzetniveau te komen.
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan