Boeren boos op Albert Heijn
bron: FoodPro Network Belgium
ANTWERPEN - Landbouworganisatie ABS is kwaad op Albert Heijn, nadat die de prijs voor halfvolle melk fors heeft verlaagd in België. “Een marketingstunt op kap van de boeren”, aldus Hendrik Vandamme, voorzitter van het Algemeen Boerensyndicaat tegen Het Nieuwsblad.
Albert Heijn heeft de prijs met 7 cent verlaagd tot 55 cent per liter. “Een schandalig lage prijs”, aldus Vandamme. “Er is ook geen reden toe. De prijszetting op de markten is niet dalend, integendeel. De melkprijzen trekken weer aan.”
Volgens de landbouworganisatie gaat het enkel om een marketingstunt, met de bedoeling marktaandeel te veroveren in Vlaanderen. “62 cent was al laag, nu nog eens zeven cent er af. Dat is ongezien.” ABS vreest dat de boer uiteindelijk het gelag zal betalen van de ‘race to the bottom’. Vandamme wijst onder andere naar Colruyt, die de lage prijs van Albert Heijn zal moeten volgen om de laagste prijs te kunnen aanbieden.
Bron: Het Nieuwsblad
Foto: Albert Heijn Groenplaats, Antwerpen
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan