Refresco verkoopt meer dranken tegen lagere marge

MAARHEEZE - Refresco heeft in het derde kwartaal van 2018 liefst 63% meer frisdranken en vruchtensappen verkocht dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder.

De bottelaar verkocht circa 3.019 miljard liter aan dranken. De stijging is voor een belangrijk deel te danken aan de overname van branchegenoot Cott. Op vergelijkbare basis steeg de omzet met 5,2%. De omzet van Refresco nam met 76% toe tot 1,026 miljard euro. 

De producent van onder meer Wiki profiteerde van de goede weersomstandigheden in Europa waardoor er een goede vraag was naar frisdranken en vruchtensappen.
 
De marges stonden enigzins onder druk door de overname van Cott, hogere kosten voor verpakkingen en een aantal storingen in de aanvoer van blikverpakkingen en CO2. Volgens topman Hans Roelofs verloopt de integratie van Cott binnen Refresco naar wens.
 
Bron: Refresco




Laatste nieuws