Ook PepsiCo overweegt op markt voor cannabisdranken te betreden

NEW YORK - De Amerikaanse frisdrank- en snackproducent PepsiCo gaat zich mogelijk, net als concurrent Coca-Cola, richten op de markt voor cannabisdranken. Dat zegt CFO Hugh Johnston dinsdag tegen de Amerikaanse zakenzender CNBC.

"We gaan er kritisch naar kijken, maar ik ben nog niet bereid om onze plannen te delen", aldus Johnston. De productie en verwerking van cannabis kan op steeds meer interesse rekenen van het bedrijfsleven door de legalisering van het gebruik van wiet in sommige landen.
 
Eerder al kwam het bericht naar buiten dat Coca-Cola in gesprek zou zijn met cannabisproducent Aurora Cannabis om dranken op de markt te brengen die met cannabis geïnfuseerd zijn.

Winstverwachting PepsiCo verlaagd
Johnston besprak de mogelijk stap naar cannabisdranken bij de kwartaalupdate van de frisdrank- en snackproducent. Het bedrijf is positiever gestemd over de groei van de omzet op eigen kracht voor het gehele boekjaar 2018. Wel werd de winstverwachting voor dit jaar iets verlaagd vanwege negatieve wisselkoerseffecten.

De producent van onder meer Pepsi Cola, Lays-chips, en Cheetos rekent nu voor het lopende jaar op een autonome groei, dus exclusief wisselkoerseffecten, overnames en desinvesteringen, van minstens 3 procent.
 
In het derde kwartaal steeg de omzet van PepsiCo met 1,5 procent, tot 16,5 miljard dollar vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. De autonome groei lag op bijna 5 procent. Het bedrijf boekte een nettowinst van 2,5 miljard dollar, een stijging van liefst 16 procent.
 
Bron: ANP / CNBC




Laatste nieuws