Delivery Hero heeft sterk eerste halfjaar achter de rug

AMSTERDAM - Maaltijdbezorgdienst Delivery Hero heeft een sterk eerste halfjaar achter de rug. Het aantal bestellingen groeide naar 183,7 miljoen, een stijging van liefst 47 procent. De Duitse maaltijdbezorgdienst, onder andere bekend van Foodora, maakte donderdag zijn halfjaarcijfers bekend.

"We hebben een fantastische eerste zes maanden van 2018 gehad", aldus topman Niklas Östberg. "Er was sprake van constante groei door het hele bedrijf en we zijn erg blij met de start van het derde kwartaal."

Delivery Hero zag zijn omzet met 47,7 procent stijgen naar een kleine 360 miljoen euro. Onder aan de streep hield het bedrijf een nettowinst van 146 miljoen euro over. Over 2017 werd nog een nettoverlies van 221 miljoen euro geleden.

Delivery Hero is de grootste concurrent van het Nederlandse bedrijf Takeaway.com, in Nederland actief met onder meer Thuisbezorgd.nl en in België met Pizza.be.





Laatste nieuws