Deal tussen Starbucks en Nestlé nu ook definitief rond
bron: FoodPro Network Belgium
SEATTLE / VEVEY - De eerder aangekondigde overeenkomst tussen de Zwitserse voedingsgigant Nestlé en de Amerikaanse koffiegigant Starbucks is definitief afgerond. Nestlé maakt circa 7,15 miljard dollar over aan Starbucks voor de rechten om onder een aantal merknamen van Starbucks producten te maken. De verwachting is dat producten van Starbucks snel in de supermarkt komen.
De Zwitserse voedingsgigant zit met merken als Nespresso en Nescafé al stevig in de koffiemarkt. Volgens Nestlé behoren de koffieproducten tot de snelstgroeiende activiteiten van het bedrijf.
Als onderdeel van de overeenkomst zullen ongeveer 500 medewerkers van Starbucks overgaan naar Nestlé om zich bezig te houden met de wereldwijde expansie. De bedrijven zeggen ook samen te gaan werken aan innovaties en nieuwe koffieconcepten.
Nestlé heeft naar eigen zeggen het alleenrecht op de verkoop van verpakte Starbucks-producten.
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan