Lotus Bakeries stapt in markt gezonde babytussendoortjes
bron: FoodPro Network Belgium
LEMBEKE - Het Belgische bedrijf Lotus Bakeries heeft het Britse bedrijf Kiddylicious overgenomen. Lotus Bakeries wordt daardoor ook actief in het segment van gezonde tussendoortjes voor baby’s, peuters en kleuters.
Het Britse bedrijf, opgericht in 2009, heeft als doel om voedingsrijke tussendoortjes op de markt te brengen voor baby's, peuters en kleuters, om bij te dragen tot de ontwikkeling van de motoriek.
Kiddylicious richt zich op melk-, lactoce-, gluten- en allergeenvrije producten, waarvan de makers stellen dat ze een gezonder alternatief zijn voor bestaande babytussendoortjes, omdat er in de producten meestal geen suiker of zout is toegevoegd.
Het merk is momenteel het snelst groeiende merk in het Verenigd Koninkrijk in de categorie babytussendoortjes. Kiddylicious realiseert naar verwachting dit jaar een omzet van 18,7 miljoen euro.
Lotus Bakeries betaald circa 47 miljoen euro voor de overname.
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan