Danone ziet winst groeien door verkoop babyvoeding
bron: FoodPro Network Belgium
PARIJS - 's Werelds grootste yoghurtmaker Danone heeft het tweede kwartaal meer winst gemaakt geholpen door de gestegen verkoop van babyvoeding en dan met name in China. Ook de zuivelverkopen in de Verenigde Staten gaven de cijfers van het Franse zuivelbedrijf glans, zo bleek uit een handelsupdate.
De aangepaste winst van Danone steeg in de meetperiode met bijna 8 procent tot 1,8 miljard euro. De vergelijkbare omzet steeg met 3,3 procent. In China verkocht Danone bijna een derde meer aan babyvoeding, geholpen ook door onlineverkopen en het openen van een netwerk van winkels.
In de loop van 2018 zal de omzetgroei in China minder fors zijn, gelet ook op de betere prestaties in de tweede jaarhelft van vorig jaar. De cijfers tonen volgens kenners wel aan dat Danone met name op het gebied van babyvoeding veel beter presteert dan concurrenten als Nestlé en Reckitt Benckiser.
In Marokko verkocht Danone de afgelopen maanden juist fors minder producten. Consumenten protesteerden tegen de hoge prijzen en riepen via sociale media op tot een boycot van de producten van de zuivelgigant.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan