Carrefour wereldwijd op koers: België krijgt wel klappen

PARIJS - Supermarktgigant Carrefour heeft de eerste belangrijke stappen gezet in zijn transformatieplan, aldus topman Alexandre Bompard. Toch is dat nog niet overal zichtbaar in de cijfers: in België daalde de omzet in het tweede kwartaal met 3,9%.

Carrefour zag wereldwijd zijn omzet op vergelijkbare basis met 0,9 procent toenemen. De retailgroep realiseerde een omzet van 20,8 miljard euro in het tweede kwartaal.

Bompard wees bij het publiceren van de cijfers ook op de ontwikkeling van de operationele winst, die met 6 procent toenam tot €597 miljoen. Dit mede dankzij kostenbesparingen die onderdeel zijn van het herstructureringsplan.

In België heeft Carrefour last van gevolgen van de reorganisatie, onder meer door enkele stakingsacties. 

Carrefour-topman Bompard is positief gestemd: “Na een half jaar van intense activiteit boekt het Plan Carrefour 2022 al aanzienlijke vooruitgang op een aantal gebieden, waaronder de ontwikkeling van het omnichannelaanbod, een vernieuwde commerciële dynamiek, grote projecten in de voedseltransitie, het reduceren van de kosten en strategische partnerschappen.”

Bompard verwijst daarbij naar de sterke groei van de kasstroom en naar de recente samenwerkingsovereenkomsten met onder andere Tesco en Google.





Laatste nieuws