AB Inbev verkoopt meer luxe en dure bieren
bron: FoodPro Network Belgium
LEUVEN - Bierbrouwer Anheuser-Busch InBev heeft in het tweede kwartaal opnieuw meer speciaalbieren verkocht. Deze bieren zijn doorgaans duurder dan 'normaal' pils en dus nam de opbrengst per liter bij het bedrijf toe.
De biergigant achter merken als Budweiser, Stella Artois en Jupiler zag de totaalomzet stijgen met 4,7 procent, terwijl het totale volume aan verkochte bieren met 0,8 procent toenam. Onder aan de streep noteerde de brouwer een nettowinst van een kleine 2,2 miljard dollar. Dat is circa 15 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
De winstgevendheid werd verder gedrukt door aanzienlijke marketinguitgaven tijdens het WK voetbal in Rusland. AB Inbev was hoofdsponsor en zette het biermerk Budweiser volop in de schijnwerpers. Dat kostte in totaal 2 miljard dollar.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan