AB Inbev verkoopt meer luxe en dure bieren

LEUVEN - Bierbrouwer Anheuser-Busch InBev heeft in het tweede kwartaal opnieuw meer speciaalbieren verkocht. Deze bieren zijn doorgaans duurder dan 'normaal' pils en dus nam de opbrengst per liter bij het bedrijf toe. 

De biergigant achter merken als Budweiser, Stella Artois en Jupiler zag de totaalomzet stijgen met 4,7 procent, terwijl het totale volume aan verkochte bieren met 0,8 procent toenam. Onder aan de streep noteerde de brouwer een nettowinst van een kleine 2,2 miljard dollar. Dat is circa 15 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

De winstgevendheid werd verder gedrukt door aanzienlijke marketinguitgaven tijdens het WK voetbal in Rusland. AB Inbev was hoofdsponsor en zette het biermerk Budweiser volop in de schijnwerpers. Dat kostte in totaal 2 miljard dollar.

Bron: ANP





Laatste nieuws