Winst Coca-Cola groeit dankzij suikervrije drankjes
bron: FoodPro Network Belgium
ATLANTA - Coca-Cola heeft in het tweede kwartaal een flinke winst geboekt. Die steeg met 69 procent tot 2,3 miljard dollar. De Amerikaanse frisdrankproducent profiteerde met name van de verkoop van suikervrije drankjes.
De merken van Coca-Cola zonder suiker, zoals Coca-Cola Zero, groeiden met dubbele cijfers. De omzet liep wel 8 procent terug tot 8,9 miljard dollar, maar dat had te maken met het afstoten van bottelaars. Als dat buiten beschouwing wordt gelaten, groeide de omzet met 5 procent.
Coca-Cola zet steeds zwaarder in op drankjes zonder suiker om de groei verder aan te jagen. Zo werd Coca-Cola Light opnieuw uitgevonden met alternatieve smaken en nieuwe verpakkingen.
Die strategie werpt nog altijd haar vruchten af, ook al lijken meer consumenten kunstmatige zoetstoffen de rug toe te keren.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan