Minder suiker in huismerkproducten Albert Heijn

ANTWERPEN - Albert Heijn komt met een etiket dat zijn klanten meer inzicht geeft in de aanwezigheid van suiker en andere ingrediënten, zoals E-nummers en zout. Daarnaast wil het bedrijf één miljard suikerklontjes uit producten halen. Samen met het Diabetes Fonds gaat Albert Heijn vanaf vandaag met verschillende partijen uit de voedingsindustrie in gesprek om suikerreductie te versnellen.

Meer informatie over suiker in producten geeft Albert Heijn via een nieuw etiket en een suikerwijzer in de winkel. Het betreft informatie over circa 11.000 huismerkproducten. Klanten kunnen op de nieuwe etiketten bijvoorbeeld zien hoeveel toegevoegd suiker er in het product zit. Vanaf vandaag liggen de eerste producten met nieuwe etiketten in de schappen. 

Eén miljard minder suikerklontjes

In de afgelopen jaren heeft Albert Heijn geleidelijk suiker uit producten gehaald en daarbij getest of klanten de producten nog altijd lekker vonden. Met name de frisdranken en de pastasauzen werden daarbij aangepakt. 

Volgens Albert Heijn is de hoeveelheid suiker in producten inmiddels met ruim 300 miljoen klontjes gereduceerd. In 2020 zouden er één miljard minder suikerklontjes verwerkt moeten worden.

Foto: Eerder kwam Albert Heijn al met de 'Friswijzer'.





Laatste nieuws