HelloFresh gaat rechtstreeks aan supermarkten leveren

NEW YORK - Maaltijddienst HelloFresh gaat zijn maaltijdboxen voor het eerst direct leveren aan supermarkten. In de supermarkten van Ahold Delhaize USA kan men de maaltijdboxen kopen. HelloFresh hoopt retailers nieuwe kansen te bieden door middel van maaltijdkits voor individuele gerechten. Het is nog niet bekend of HelloFresh de dienst ook in Europa gaat aanbieden.

Vanaf deze maand zijn de producten te koop in 581 supermarkten van de Amerikaanse ketens Stop & Shop en Giant Food, die onderdeel zijn van Ahold Delhaize USA.

Met vijf verschillende gerechten gaat de retaillancering van de maaltijdboxdienst van start. De boxen, gevuld met ingrediënten voor twee personen, zullen tussen de 15 en 20 dollar kosten. Voorheen werkte HelloFresh alleen via thuislevering, daar komt nu dus verandering in. Het is de bedoeling dat de producten van HelloFresh ook in andere ketens komen te liggen.

HelloFresh heeft haar verpakkingen aangepast voor retaildistributie, daarnaast is het eigen logistieke distributienetwerk uitgebreid van vijf naar elf distributiecentra, aldus Supermarktnews.

Volgens Tobias Hartmann, topman van HelloFresh in Noord-Amerika, bewijst HelloFresh de supermarkten een grote dienst. “Supermarkten moesten slecht presterende producten en categorieën met lage marges winstgevend vervangen. Ze moeten ook tegemoetkomen aan de vraag van klanten naar door chefs gecureerde, verse en gemakkelijke maaltijden”, aldus Harttman.

Volgens de topman van HelloFresh, kunnen de supermarkten geholpen worden om een hogere winstmarge te generen. “Onze retaillijn verlaagt de druk op supermarkten om deze maaltijden zelf te creëren. Ze kunnen het ook gemakkelijk integreren in groeiende domeinen van hun bedrijf, zoals online boodschappen en leveringen.”

De ontwikkeling van de maaltijdboxen voor de retailsector heeft ongeveer twee jaar geduurd.





Laatste nieuws